צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

29/03/2020

|

17:58

seperator

ישנן סיבות רבות למחסור בעצם, מה שמקשה על המבקשים לעבור השתלת שיניים. מה הם הפתרונות הקיימים כיום להשתלת שיניים למחוסרי עצם? 

 

אחת הבעיות הנפוצות כיום כשבאים לעשות שתל דנטלי הוא השתלות שיניים למחוסרי עצם. ולמה? מהסיבה שהשתל חייב להיתמך בעצם כדי לשרוד, ולכן בהיעדר עצם, אין אפשרות לשים שתל.

 

לשמחתנו, רפואת השיניים עברה בעשור האחרון מהפך של ממש! אל דאגה, גם למקרים הקשים ביותר של השתלות שיניים למחוסרי עצם ישנן מספר פתרונות טיפוליים.

 

איך מגיעים למצב של חוסר עצם?

 

ישנה עצם מיוחדת שנקראת אלבאולרית, היא עצם שתומכת בשיניים. העצם מיוחדת מהסיבה שהיא קיימת רק כשהשיניים נמצאות. אם הן אובדות, העצם נספגת איתן. בצורה כזו אפשר להגיד שהעצם הולכת ונעלמת עם השנים, עד שלא נשאר ממנה הרבה. התופעה נפוצה בקרב אנשים שמשתמשים בתותבות או אצל אנשים שנעקרה להם שן בודדת אחת בלבד.

 

סיבה נוספת נפוצה לבריחת העצם היא מחלות חניכיים. מחלת חניכיים נגרמת באוכלוסייה משילוב של חיידקים וגורמים גנטיים. במחלת חניכיים מתרחשת בעצם ספיגה של העצם התומכת בשיניים כתוצאה מהתהליך הדלקתי\ זיהומי. התוצאה הסופית עלולה להיות קטלנית: אובדן השיניים עקב מחסור בעצם תומכת.

 

סובלים מחוסר עצם? אילו אופציות טיפוליות קיימות? 

 

במידה והמטופל זקוק להשתלת שיניים וסובל מחוסר עצם ניתן לבצע השתלת עצם, אך לא חייב. שתל העצם יכול להילקח ממקום אחר בגוף או שהשתל יכול להיות סינתטי. ישנם יתרונות וחסרונות לכל סוג של שתל עצם. ישנם מקרים שהשתלת עצם אינה מספקת ויש לשלב טיפול כירורגי נוסף כגון הרמת סינוס (בלסת עליונה). את שתל העצם מניחים באזור החסר ע"מ לעבות ולהגביה את העצם לקראת השתלים, יש להמתין עד לקליטתה בגוף. מדובר בתהליכים נפוצים ולא חריגים, אך לעיתים מיותרות ופולשניות שנמשכות מספר חודשים.

 

בעידן של היום רפואת שיניים רצה אל עבר טיפולים זעירים פולשניים, בייחוד כשמדובר על השתלות שיניים למחוסרי עצם. עם הטכנולוגיה של הטיפולים החדשניים והשיטות שהתפתחו לאורך השנים ניתן לקבל מקסימום תוצאות עם מינימום התערבות כירורגית. 

 

בזכות ההתקדמות הטכנולוגית ניתן לוותר ברוב המקרים על פרוצדורות חודרניות כגון הרמת סינוס והשתלות עצם מורכבות.

 

קיימות בשוק מספר שיטות בינהם שיטת only on 4 . השיטה מאפשרת השתלות שיניים למחוסרי עצם  באמצעות שתלים הממוקמים באזורים אחרים שבהם יש עצם ועל ידי כך המטופל מקבל שיניים בכל אזורי הלסת ללא הצורך לעבור השתלת עצם, הרמת סינוס פתוחה או סגורה וניתוחים מיותרים

 

המאמר נכתב ע"י ד"ר נעמי רשף מומחית לאסתטיקת הפה ובעלת מרפאת בוטיק לקוסמטיקה דנטאלית מהמובילות בארץ. במרפאה של נעמי ניתן למצוא מספר רופאים שכל אחד מומחה בתחומו. נעמי מתמחה בין היתר גם בהשתלת שיניים למחוסרי עצם, הקליקו כאן לפרטים נוספים.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל